V hodinách literatury, při práci v tandemových hodinách, došlo k zajímavému propojení klasického čtení a moderních vzdělávacích metod. Žáci šestého ročníku se ponořili do děje knihy Oty Hofmana "Útěk", kterou četli na pokračování. Toto dílo, plné napětí a dobrodružství, poskytlo ideální příležitost k tomu, aby žáci nejen rozvíjeli své čtenářské dovednosti, ale také aby se aktivně zapojili do děje a prohloubili své porozumění textu prostřednictvím dvou projektů.
První třída se rozhodla zpracovat nástěnnou mapu, která detailně zachycovala útěk hlavního hrdiny. Tento projekt vyžadoval od žáků nejen pečlivé čtení a porozumění textu, ale také schopnost prostorové orientace a spolupráce. Mapa jednak vizuálně znázorňuje trasu útěku, jednak je doplněna o klíčové momenty z knihy, což ostatním, v průběhu četby, pomáhalo lépe se zorientovat v ději.
Druhá třída přistoupila k projektu tak, že žáci vytvořili Facebookovou stránku hlavního hrdiny, která byla pravidelně aktualizována o příspěvky, komentáře, kresby. Samotný hrdina zaznamenával svůj útěk v reálném čase. Tento nápad nejenže podpořil kreativní psaní a vyjadřovací schopnosti žáků, ale také byl podkladem k diskusím o bezpečném a zodpovědném chování na sociálních sítích.
Oba projekty ukázaly, jak lze literární vzdělávání efektivně kombinovat s praktickými dovednostmi, čímž se výuka stává interaktivnější a zapamatovatelnější. Učitelé i žáci reflektovali, že tento přístup nejen zvýšil zájem o četbu, ale také posílil týmového ducha a vzájemnou spolupráci.
Mgr. Šárka Mandincová
Dopolední vyučování:
0. hodina – 7:00 – 7:45 hod.
1. hodina – 8.00 – 8.45 hod.
2. hodina – 8.55 – 9.40 hod.
3. hodina – 10.00 – 10.45 hod.
4. hodina – 10.55 – 11.40 hod.
5. hodina – 11.45 – 12.30 hod.
6. hodina – 12.35 – 13.20 hod.
Odpolední vyučování:
1. hodina – 13.25 – 14.10 hod.
2. hodina – 14.15 – 15.00 hod.
3. hodina – 15.05 – 15.50 hod.