Motto projektu:
„Každý žák se učí naplno a s radostí. Své učení si řídí. Stává se zaujatým, nezávislým a přemýšlivým čtenářem a autorem rozmanitých textů.“
Projekt Pomáháme školám k úspěchu je iniciativou Nadace The Kellner Family Foundation, která se zaměřuje na zlepšení kvality vzdělávání v českých základních školách. Cílem projektu je podpora učitelů a škol v jejich snaze rozvíjet čtenářské a pisatelské dovednosti žáků, což je klíčové pro jejich úspěch v osobním, pracovním i občanském životě.
Projekt se tak snaží nejen zlepšit kvalitu vzdělávání v jednotlivých školách, ale také přispět k celkovému rozvoji českého školství.
Naše škola se do projektu zapojila v lednu 2024.
Projekt poskytuje školám komplexní podporu, která zahrnuje:
· Profesní rozvoj učitelů: Učitelé se účastní školení a workshopů, kde se učí nové metody výuky a sdílejí své zkušenosti s kolegy.
· Pedagogické konzultanty: Školy mají k dispozici odborníky, kteří jim pomáhají s implementací nových výukových metod a strategií.
· Zlepšení čtenářských a pisatelských dovedností: Podpora čtenářských a pisatelských dovedností žáků, což je klíčové pro jejich úspěch v osobním i profesním životě.
Projekt Pomáháme školám k úspěchu podporuje inovativní metody výuky, které mají za cíl zlepšit kvalitu vzdělávání a přizpůsobit se moderním potřebám žáků. Mezi tyto metody patří:
1. Projektové učení: Studenti se učí prostřednictvím praktických projektů, které je motivují a angažují. Tento přístup podporuje kritické myšlení a schopnost řešit problémy.
2. Párová výuka: Dva učitelé společně vedou výuku, což umožňuje individuálnější přístup k žákům a efektivnější výuku.
3. Profesní učící se komunity: Učitelé se pravidelně setkávají, sdílejí své zkušenosti a učí se od sebe navzájem. Tento přístup podporuje kontinuální profesní rozvoj a zlepšování výuky.
4. Otevřené hodiny: jsou výukové hodiny, během kterých mohou ostatní učitelé, rodiče nebo odborníci zvenčí navštívit třídu a sledovat výuku.
5. Čtenářské dílny: je speciální forma výuky zaměřená na rozvoj čtenářských dovedností a čtenářské gramotnosti žáků.
Koordinátor projektu na škole: Mgr. Daniela Paurová
Odkaz na stránky projektu: https://www.kellnerfoundation.cz/
Dopolední vyučování:
0. hodina – 7:00 – 7:45 hod.
1. hodina – 8.00 – 8.45 hod.
2. hodina – 8.55 – 9.40 hod.
3. hodina – 10.00 – 10.45 hod.
4. hodina – 10.55 – 11.40 hod.
5. hodina – 11.45 – 12.30 hod.
6. hodina – 12.35 – 13.20 hod.
Odpolední vyučování:
1. hodina – 13.25 – 14.10 hod.
2. hodina – 14.15 – 15.00 hod.
3. hodina – 15.05 – 15.50 hod.