Projektové učení je vzdělávací metoda, která se zaměřuje na aktivní zapojení žáků do procesu učení prostřednictvím praktických a reálných projektů. Tento přístup má několik klíčových charakteristik:
1. Reálné problémy a otázky: Žáci pracují na projektech, které vycházejí z reálných problémů nebo otázek. To zvyšuje jejich motivaci a angažovanost, protože vidí smysl a praktické využití toho, co se učí.
2. Interdisciplinární přístup: Projekty často zahrnují více předmětů a dovedností, což podporuje komplexní a holistické učení. Žáci se učí propojit znalosti z různých oblastí a aplikovat je v praxi.
3. Spolupráce a týmová práce: Projektové učení často zahrnuje práci ve skupinách, což rozvíjí dovednosti spolupráce, komunikace a řešení konfliktů.
4. Kritické myšlení a řešení problémů: Žáci jsou vedeni k tomu, aby přemýšleli kriticky, analyzovali informace a hledali kreativní řešení problémů.
5. Prezentace a reflexe: Na konci projektu žáci prezentují své výsledky a reflektují svůj proces učení. To jim pomáhá zlepšovat své prezentační dovednosti a uvědomit si, co se naučili.
Projektové učení tedy podporuje aktivní a angažované učení, které připravuje žáky na reálný svět a rozvíjí jejich klíčové dovednosti pro 21. století
Dopolední vyučování:
0. hodina – 7:00 – 7:45 hod.
1. hodina – 8.00 – 8.45 hod.
2. hodina – 8.55 – 9.40 hod.
3. hodina – 10.00 – 10.45 hod.
4. hodina – 10.55 – 11.40 hod.
5. hodina – 11.45 – 12.30 hod.
6. hodina – 12.35 – 13.20 hod.
Odpolední vyučování:
1. hodina – 13.25 – 14.10 hod.
2. hodina – 14.15 – 15.00 hod.
3. hodina – 15.05 – 15.50 hod.