COLORFUL WORLD OF MATHEMATICS
Do tohoto projektu se třída VIII.B zapojila v říjnu 2021. Při představování jsme používali aplikace Pixton a ChatterKids. Děti malovaly a hlasováním vybíraly logo a plakát.
V listopadu jsme společně s partnery plnili stem aktivity. V rámci projektového dne kluci sestavili ptačí krmítko. Děvčata Lea a Michelle sestavila most podle Leonarda da Vinci, ostatní děti vyráběly katapult.
Videa:
V prosinci byly aktivity zaměřené na známé matematiky. Společně s partnery, kteří měli další slavné matematiky, jsme v aplikaci Canva vytvořili časovou osu. Náš tým si vybral Alberta Einsteina. Všechny naše aktivity byly zaměřené na tohoto geniálního matematika a fyzika. Děti vytvářely v aplikaci Mosaically mosaiku z nakreslených obrázků A. Einsteina. Mosaiku jsme pak vkládali do společné knihy sestavené z prací jednotlivých partnerů. Aplikaci Canva děti používaly při výrobě brožur a záložek opět na téma A. Einstein.
Společně s partnery jsme vytvořili kalendář, další společnou prací byl příběh, do kterého za náš tým nakreslila krásný obrázek Peťa.
Odkaz:
https://www.storyjumper.com/book/showframe/122995222/61e5d112821e9#
V lednu děti v programu Scretch vytvořily jednoduché hry. Společně s partnery si děti zahrály Kahoot zaměřený na vědomosti o matematicích. Nám nejvíc seděly otázky na A. Einsteina.
Video: https://youtu.be/Ynh_aXd0eRA
V únoru jsme do společné práce Jounar of Mathematics vyráběli model kvádru či krychle.
Video: https://youtu.be/bnQCX0XfbXM
Projektový den – eTwinning
Třída 8. B se tento školní rok připojila k eTwinningovému projektu Colorful World of Mathematics. Projekt je zaměřený na aktivity, které nám zpestří hodiny matematiky. V rámci projektového dne děti vyráběly model katapultu a sestavovaly most podle Leonarda da Vinci. Most se nakonec podařilo sestavit díky Michelle a Týnce. Díky J . Videa vytvořil Luky a Ninka.
Videa: katapult https://youtu.be/jEt3tHcBWf4
Most https://youtu.be/EdDMrdK9nXQ
THE MOST REAL GUIDE: SCIENCE
Jedná se o eTwinningový projekt, do kterého se tento školní rok zapojila třída 7.B. Na projektu jsme postupně pracovali už od prosince 2020 až do května 2021 společně s partnery z Itálie, Řecka, Litvy a Turecka.
V průběhu celého projektu žáci aktivně pracovali s nástroji webu 2.0. Jedná se o Canva, Kahoot, Kizou, CrosWord Labs, Animato, WordArt, Padlet, Chatter Pix, Photofunia a Pixton. Každý měsíc jsme vybranými nástroji webu 2.0 zpracovali informace o zajímavých vědcích: Ondřej Pejcha, Archimedes, Albert Einstein, Mari Curie, Nikola Tesla a další. Při práci na projektu si žáci aktivně procvičili angličtinu a získali nové IT dovednosti webu 2.0. Dozvěděli jsme se zajímavosti o životě a práci vybraných vědců. Z regionálních současných vědců jsme se seznámili se jménem: Mgr. Ondřej Pejcha, Ph. D, Laureát Ceny Neuron pro mladé nadějné vědce za rok 2019 – fyzika. Celý projekt jsme aktivně spolupracovali s partnery. Probíhala online setkání, soutěže, kvízy a spousta dalších společných aktivit.
Experiences as fun at home
EXPERIENCES AS FUN AT HOME takový je název eTwinningového projektu, do kterého se tento školní rok zapojila třída 7.B. Na projektu jsme postupně pracovali už od listopadu 2020 až do března 2021 společně s partnery z Polska a Turecka.
Začali jsme vytvářením loga a plakátu, která graficky zpracoval Lukáš B. Hlasováním jsme vybrali logo a plakát, který se nám nejvíc líbil. Kristýnka vytvořila krásnou prezentaci o našem městě. Vytvářeli jsme komiks se sloganem k týdnu šetření energií. V Mezinárodní Den bezpečnějšího internetu jsme si připomněli desatero bezpečnosti při pohybu na internetu a vytvořili jsme produkty do společné e-knihy. Pracovali jsme s celou řadou online programů a aplikací.
V rámci projektu jsme se zúčastnili společných online setkání, kde jsme si procvičili anglický jazyk a společně s ostatními dětmi jsme vytvořili zajímavé pokusy, které jsme využili hlavně ve fyzice, ale i v matematice. Pokus s vajíčky, se svíčkou, hustota různých kapalin, to vše krásně zapadalo do hodin fyziky, model krychle a kvádru netradičně skládající se pomocí provázků zase do matematiky. Použití červeného zelí jako indikátoru pH, kvasnicový balónek, sopka a pokus zda rostliny opravdu pijí vodu, byly zajímavé pokusy, které nám zpestřily online výuku.
Velké poděkování celé 7.B ….díky andílci :-)
Odkazy:
Výstava finálních produktů: https://www.emaze.com/@AOTCFLLII/experiences-as-fun-at-home
neregistrujte se, pouze vykřížkujte
Společná e-kniha: https://read.bookcreator.com/VvOGhSXrlMbAhtnA76fsr1d5EC03/YwmElqHDSo-TeXxsxZYhc
MAGIC IN PHYSICS (2017-2018)
V každé partnerské škole se připravují skupiny studentů a poté představí pokus (experiment). Pokus se natočí jako film a nebo jako soubor fotografií. Potom se k materiálu přidává komentář v šesti větách v angličtině (co se děje v přehlídce a co je zde vysvětlení vědy). Dokončený materiál se nahraje na TwinSpace.
Všichni účastníci projektu budou mít možnost vybrat nejlepší film hlasováním. Tři nejlepší skupiny obdrží ceny ve svých školách a možná i z partnerských škol.
Dopolední vyučování:
0. hodina – 7:00 – 7:45 hod.
1. hodina – 8.00 – 8.45 hod.
2. hodina – 8.55 – 9.40 hod.
3. hodina – 10.00 – 10.45 hod.
4. hodina – 10.55 – 11.40 hod.
5. hodina – 11.45 – 12.30 hod.
6. hodina – 12.35 – 13.20 hod.
Odpolední vyučování:
1. hodina – 13.25 – 14.10 hod.
2. hodina – 14.15 – 15.00 hod.
3. hodina – 15.05 – 15.50 hod.