Vrstevnické učení je metoda, při které se žáci učí od svých vrstevníků. Tento přístup podporuje spolupráci, zodpovědnost a vzájemný respekt mezi dětmi. Starší žáci mají možnost předávat své znalosti a dovednosti mladším spolužákům, což přispívá k jejich osobnímu růstu a rozvoji komunikačních schopností.
U nás ve škole si roli učitelů vyzkoušeli osmáci, kteří učili prvňáčky anglická slovíčka na téma hračky. Připravili si pexeso s obrázky hraček, interaktivní hry a učili malé děti slova písničky, kterou si na závěr společně zazpívali. Tato aktivita bavila obě strany – prvňáčci obdivovali své starší spolužáky a osmáci cítili zodpovědnost za odvedenou práci. Radost z práce je vidět na fotografiích, které jsme pořídili.
Na závěr bychom rádi připomněli, že učení není jen o získávání znalostí, ale také o radosti z objevování a sdílení. Jak řekl Albert Einstein: "Vzdělání není učení faktů, ale trénink mysli k myšlení."
Děkujeme všem zúčastněným za jejich úsilí a nadšení!
Video:
Mgr. Daniela Paurová a Mgr. Lenka Nováková
Dopolední vyučování:
0. hodina – 7:00 – 7:45 hod.
1. hodina – 8.00 – 8.45 hod.
2. hodina – 8.55 – 9.40 hod.
3. hodina – 10.00 – 10.45 hod.
4. hodina – 10.55 – 11.40 hod.
5. hodina – 11.45 – 12.30 hod.
6. hodina – 12.35 – 13.20 hod.
Odpolední vyučování:
1. hodina – 13.25 – 14.10 hod.
2. hodina – 14.15 – 15.00 hod.
3. hodina – 15.05 – 15.50 hod.