-
Tento projekt získal certifikát kvality v rámci České republiky a nyní čekáme, zda se bude líbit i v Evropě a bude mu udělena Evropská jazyková cena label.
Projekt se stal součástí vyučování žáků 3. a 9. tříd, využíval metodu CLIL. Byl realizován v hodinách anglického jazyka, estetické výchovy, matematiky a informatiky. Práce probíhala v předem připravených týmech, které se skládaly z žáků 3. a 9. ročníku. Velkou motivací pro děti byl fakt, že pracují s robotickou hračkou Blue-bot. Každá skupina pracovala s jedním blue-botem; španělské děti pracovaly s jednou včelkou Bee-bot. Žáci 9. tříd pomáhali mladším dětem, aby pomocí blue-botů představili partnerům sebe, třídu a svoje město. Každý žák mohl vstoupit do virtuální třídy pod svými přihlašovacími údaji. Jednou za měsíc proběhla společná hodina žáků 3. a 9. tříd – plnili úkoly v 6-ti daných skupinách a postupně podle plánu kódovali název svého města, připravovali tanec, kreslili s blue-botem, procvičovali a učili se nová slovíčka. Natáčeli společně ve skupině krátká videa a animace, která nahráli do Twinspace. Mladší i starší žáky práce velmi bavila, těšili se na další úkoly od partnerů a především na vzájemná setkání, která dala projektu jiný rozměr. Setkávali se při videokonferencích – společně se představili; společně tančili s blue-botem připravený tanec. Pravidelná komunikace a pomoc při výuce angličtiny vedla k vytvoření vzájemného pozitivního vztahu. Žáci 9. tříd přijali role učitelů a třeťáci tuto úlohu vnímali jako zábavu, při které se učili.
Mgr. Daniela Paurová a Mgr. Lenka Nováková
Závěrečný film: https://youtu.be/IuDbS89Z3dY
Dopolední vyučování:
0. hodina – 7:00 – 7:45 hod.
1. hodina – 8.00 – 8.45 hod.
2. hodina – 8.55 – 9.40 hod.
3. hodina – 10.00 – 10.45 hod.
4. hodina – 10.55 – 11.40 hod.
5. hodina – 11.45 – 12.30 hod.
6. hodina – 12.35 – 13.20 hod.
Odpolední vyučování:
1. hodina – 13.25 – 14.10 hod.
2. hodina – 14.15 – 15.00 hod.
3. hodina – 15.05 – 15.50 hod.