Čtenářská dílna je speciální forma výuky zaměřená na rozvoj čtenářských dovedností a čtenářské gramotnosti žáků. Tento přístup se liší od tradičních hodin literatury několika způsoby:
1. Individuální výběr knih: Každý žák si vybírá knihu podle svého zájmu a čte ji vlastním tempem. To podporuje jejich motivaci a zájem o čtení.
2. Čtení s prožitkem: Důraz je kladen na estetickou hodnotu čtení a prožitek z četby. Žáci se učí vnímat a reflektovat své pocity a myšlenky spojené s četbou.
3. Sdílení a diskuse: Po čtení následuje sdílení dojmů a diskuse o přečteném textu. Žáci se učí vyjadřovat své názory, argumentovat a naslouchat ostatním.
4. Různorodé aktivity: Čtenářské dílny často zahrnují různé aktivity, jako jsou psaní reflexí, tvorba ilustrací, dramatizace přečteného textu nebo práce ve skupinách.
5. Podpora čtenářských strategií: Učitelé žákům pomáhají rozvíjet různé čtenářské strategie, jako je předvídání, shrnování, kladení otázek a hledání hlavních myšlenek.
Čtenářské dílny jsou tedy efektivním nástrojem pro rozvoj čtenářských dovedností a podporu lásky ke čtení.
Dopolední vyučování:
0. hodina – 7:00 – 7:45 hod.
1. hodina – 8.00 – 8.45 hod.
2. hodina – 8.55 – 9.40 hod.
3. hodina – 10.00 – 10.45 hod.
4. hodina – 10.55 – 11.40 hod.
5. hodina – 11.45 – 12.30 hod.
6. hodina – 12.35 – 13.20 hod.
Odpolední vyučování:
1. hodina – 13.25 – 14.10 hod.
2. hodina – 14.15 – 15.00 hod.
3. hodina – 15.05 – 15.50 hod.