Založili jsme žákovský parlament, vzděláváme a podporujeme učitele a vybavujeme děti ze škol občanskými dovednostmi. Pomáháme vytvářet příklady dobré praxe a příběhy proměn jednotlivců i celých školních společenství, které zveřejňujeme, a přispíváme tak veřejné debatě o stavu demokracie v ČR.
Děti v parlamentu dokáží najít své silné stránky a učí se odpovědnému jednání, ale i zajímat se a pečovat o své okolí. Díky tomu zvyšují svou iniciativnost a motivaci být v budoucnu hybateli změn. Učí se řešit společně problémy a výzvy a tím posilují svou občanskou gramotnost.
Učitelé si díky parlamentu mohou znovu uvědomit, že vzdělávání a spolupráce musí stát na partnerství, otevřenosti a respektu. Že jen tak se děti mohou učit naplno a s radostí. A ne jen o tom mluvit, ale žít to a jít příkladem.
Škola díky parlamentu dokáže nastartovat změny, které vedou ke změně v kultuře školy.
Cílem Školy pro demokracii je rozvíjet úroveň občanské zralosti v naší zemi.
Naše hodnoty vypovídají o tom, jakým způsobem pracujeme, jaký je náš tým a co se snažíme školám a dětem předávat.
Odpovědnost: klíčová hodnota, která je přímo spjatá s pojmem demokracie; odpovědně přistupujeme k vlastní práci, vnímáme svou míru odpovědnosti za to, jak vypadá naše společnost a ukazujeme dětem, jak přijímat odpovědnost za svůj život.
Zralost: je pro nás hodnotou, která vyjadřuje proces, že se sami sobě, druhým i tomu, co se děje kolem nás snažíme porozumět; pěstujeme zralé vztahy uvnitř týmu i navenek, které se opírají o respekt k druhému; usilujeme o zralejší občanskou společnost v ČR.
Zdroj: https://cedu.cz/
Koordinátor projektu: Bc. Zdeněk Masojídek, DiS.
Dopolední vyučování:
0. hodina – 7:00 – 7:45 hod.
1. hodina – 8.00 – 8.45 hod.
2. hodina – 8.55 – 9.40 hod.
3. hodina – 10.00 – 10.45 hod.
4. hodina – 10.55 – 11.40 hod.
5. hodina – 11.45 – 12.30 hod.
6. hodina – 12.35 – 13.20 hod.
Odpolední vyučování:
1. hodina – 13.25 – 14.10 hod.
2. hodina – 14.15 – 15.00 hod.
3. hodina – 15.05 – 15.50 hod.