Na projektu pracuje již od roku 2009 jako první učitel, který eTwinning k nám do školy přinesl a seznámil s ním i další učitele.
Ocenění: Za projekt Kamarád les získala v roce 2012 Národní cenu eTwinningu a tím i možnost navštívit svoji partnerskou školu ve slovenských Michalovcích.
Za projekt Ukážu ti svoji vlast/Ukážem ti svoju vlasť získala v roce 2016 svoji druhou Národní cenu.
4 Seasons With eTwinning
V tomto eTwinningovém projektu žáci 5. A spolupracovali s partnery z Polska. Cílem bylo v průběhu jednotlivých ročních období představit sebe, školu, svoje město, typické tradice dané země a spousta dalších aktivit. Na začátku jsme si vyměnili dopisy s drobnými dárky a talismany, které nás provázely celým projektem stejně jako hudba od Antonia Vivaldiho „Čtvero ročních období“. Žáci malovali, fotografovali, poslouchali hudbu a naučili se pracovat s řadou online programů a aplikací – Padlet, Google forms, Docs.google, Code generator, Storyjumper, Wordclouds, Bookcreator, MovieMaker, Puzzles. Vzájemně si připravovali úkoly, které plnili. Společným jazykem byla angličtina, ale naučili se i spoustu slov v polštině. O Vánocích zpívali polskou a partneři českou koledu. Výsledným produktem je slovník v anglickém, polském a českém jazyce rozdělený podle ročních období a společná e-kniha.
Odkazy:
Video-konference: https://youtu.be/au6CR8oL5fo
Zpěv koledy v polštině: https://youtu.be/5r5h_dzMkmI
Odkaz na společnou e-knihu: https://www.storyjumper.com/book/read/132849502/THE-FOUR-SEASONS-WITH-THE-LITTLE-MOLE-AND-THE-WAWEL-DRAGON
Odkaz do virtuální třídy: https://twinspace.etwinning.net/200708
I want to know your city while introducing my city
Projekt založila turecká škola, která by ráda představila krásy města Istanbulu. Žáci této školy poslali pomocí platformy e-Twinning výzvu:
Pokud žijete v krásném městě, ukažte to ostatním.
My, jako čtvrťáci, téma MĚSTO probíráme (v angličtině i vlastivědě) a tak jsme výzvu přijali. Určitě máme co ukázat!
Děti si budou rozvíjet svoje jazykové dovednosti a zároveň poznají různé kultury očima svých vrstevníků. A také se naučí používat nové IC nástroje.
Blue-bot in action (2019-20)
Tento projekt je založen na spolupráci mladších a starších žáků metodou CLIL. Mladší žáci ve věku 8 -9 let se společně s žáky devátých tříd učí anglická slova a jednoduché věty. S partnery ze Španělska se učí základy programování. Používají k tomu robotickou hračku Blue-bot.
Přihlášení do Twinspace: https://twinspace.etwinning.net/96538/home
Toys on the road
Projekt byl určen dětem od 7 do 8 let, kteří se začínají učit anglicky jazyk. Hlavním cílem projektu bylo učit se angličtinu ve spolupráci s partnery, ale také s pomocí starších spolužáků (metoda CLIL). Žáci si s partnery navzájem vyměnili své hračky a tyto hračky pak seznámili se svojí školou, třídou, domovem, městem.
Let´s play with our fairy tale
Ve školním roce 2017/18 spolupracovala na projektu „Let´splay with your fairy tale“ s dvěma kolegy z naší školy – Lenkou Novákovou a Jakubem Melichem.
Projekt byl připraven pro děti ve věku 6 – 8 let (1. třída), které s angličtinou začínají. Na základě pohádek se učí nová slovíčka a jednoduché fráze.
Za pomoci starších spolužáků (6. – 9. třída), kteří známou pohádku zahrají a pomáhají v hodinách plnit a připravovat úkoly, malé děti přirozenou a hravou formou poznávají anglický jazyk.
Do projektu byly zapojeny kromě naší školy děti z polské a italské školy a společně se učíme na základě jedné národní pohádky (české děti pracují s pohádkou BUDULÍNEK) poznávat zvířátka, čísla, barvy, členy rodiny a jednoduché fráze.
Výstupem projektu byla desková hra z každé země s úkoly, které se prolínají celou půlroční spoluprací.
The day for my pet
Tento projekt je určen pro děti, které mají domácího mazlíčka a které začínají s angličtinou.
Žáci třetí třídy spolupracují s dětmi z Portugalska, Bulharska, Lotyšska a Litvy a navzájem si pomocí jednoduchých vět představují svoje domácí mazlíčky a připravuj jim hezký den.
Vo svete peňazí / Ve světě peněz
Projekt rozvíjel prvky finanční gramotnosti u žáků tak, aby byli v dospělosti finančně zodpovědní.
Pomocí vlastnoručně vytvořených papírových postaviček děti ukázaly sousedům svoji vlast. Postavičky z každé země cestovaly po sousedním státě – skutečně nebo virtuálně za pomocí IC techniky. Žáci ukazovali jednotlivé kraje své země, přičemž se učili nejen poznávat svoji vlast, ale i prezentovat svoje postřehy a získané znalosti a dovednosti. Pořizovali fotografie a psali cestovní deník.
Matematika okolo nás
Tento projekt ukázal dětem, že matematika je v živote člověka nejen důležitá, ale i zábavná a zajímavá.
We like autumn and winter
Interaktivní formou se žáci seznamují s dvěma ročnímí obdobími - podzimem a zimou.
Rozprávková škola (Pohádková škola)
Pomocí českých a slovenských pohádek poznávali žáci skutečný svět, hrou na lingvisty jazyk sousední země a také anglický jazyk. Jako moderátoři školní televize rozvíjeli prvky mediální výchovy.
Jsme šťastné děti
Projekt vedl žáky k rozvoji komunikačních a čtenářských kompetencí. Děti chápaly jazyk jako nástroj myšlení a komunikace mezi lidmi. Projekt naučil žáky poznávat jazyk sousedního státu v rámci Evropské unie a seznámil děti s Právy dítěte a učil je pochopit jejich význam.
Za projekt Kamarád les získala v roce 2012 Národní cenu v eTwinningu a tím i možnost navštívit svoji partnerskou školu ve slovenských Michalovcích.
Oceněná třída této možnosti využila a 17. září vycestovala až na úplný východ Slovenska do srdce Zemplína – města Michalovic.
Po více než dvouleté elektronické spolupráci, kdy české i slovenské děti plnily úkoly environmentálních projektů Živá voda a Kamarád les pouze na dálku, došlo k setkání tváří v tvář. Cílem obou projektů kromě ochrany lesního ekosystému a zodpovědnosti za přírodní bohatství bylo rozvíjet přátelské vztahy mezi partnerskými školami a podporovat rozvoj přátelských vztahů mezi žáky partnerských škol. Setkání bylo krásným vyvrcholením společné práce.
Dopolední vyučování:
0. hodina – 7:00 – 7:45 hod.
1. hodina – 8.00 – 8.45 hod.
2. hodina – 8.55 – 9.40 hod.
3. hodina – 10.00 – 10.45 hod.
4. hodina – 10.55 – 11.40 hod.
5. hodina – 11.45 – 12.30 hod.
6. hodina – 12.35 – 13.20 hod.
Odpolední vyučování:
1. hodina – 13.25 – 14.10 hod.
2. hodina – 14.15 – 15.00 hod.
3. hodina – 15.05 – 15.50 hod.