Menu
ZŠ Most
, Most,
Václava Talicha

Projektové dny 26. 10. 2021

Projektové dny 26. 10. 2021

26. říjen byl Projektovým dnem, kterého se zúčastnila řada tříd školy. Kdo se do projektových dnů zapojil, a jak se jim dařilo, se dozvíte v našem článku.

Dne 26. října vybrané třídy realizovaly projektový den v rámci programu Erasmus+.

7. B

Třída 7. B se zaměřila na Irsko. Na jeden celý den se tak celá třída přeměnila do irské podoby – slavili jsme svátek sv. Patrika. Tento tradiční svátek se slaví v březnu, my jsme si ho přesunuli na listopad. Oblékli jsme se do barev národní vlajky – zelené, bílé a oranžové. Děvčata připravila tradiční irský pokrm (bramborové pyré), upekla se buchta a vyzdobila celá třída.

Projektový den se nesl také v duchu informačních a digitálních technologií. Žáci se nejdříve seznámili s reáliemi o Irsku, aby následně ve skupinkách pomocí programu Thinklink vytvořili interaktivní mapu Irska s památkami, městy a symboly. Ve skupinkách si pak ověřovali získané znalosti pomocí aplikace Quizizz.

Vytvořené interaktivní mapy:

https://www.thinglink.com/scene/1509445034980671490

https://www.thinglink.com/scene/1509126582260727810

https://www.thinglink.com/scene/1509445831294451713

https://www.thinglink.com/scene/1509458281230237698

https://www.thinglink.com/scene/1509445543372259329

https://www.thinglink.com/scene/1509449127656685570

Dne 26. 10. 2021 došlo ke zdárnému konci naše zahraniční vzdělávání, které bylo uskutečněno díky projektu Erasmus+.

9. C

Dnes jsme na naší škole uskutečnili projektové vyučování, ve kterém jsme uplatnili naše nově získané vědomosti a zkušenosti.  Žáci 9. C se tak náhle ocitli v německém městě Lindau am Bodensee. Celé město si řádně prošli a moc se jim zde líbilo. Na konci prohlídky každý z žáků ochutnal německou štolu a poslechl si hymnu našich sousedů.

Žáci pracovali na třech úkolech:

1. Kennst du Deutschland? - ve kterém dle předlohy vyhledávali zadané informace o naší zemi.

2. Das Haus von Familien Müller - řízená kresba, dle německých pokynů malovali dům rodiny Müllerových a ten se tedy některým velice vydařil! ;-)

3. Laufendiktat - běžecký diktát, ve kterém si žáci mohli vyzkoušet, jak jsou na tom se čtením a psaním těžších textů.

Na konci dnešního dne jsme si prošli i německé otázky, které jsme spojili s pohybovou aktivitou a procvičili si tak hod.... No a v tomto směru tedy máme ještě co dohánět. :-D

Žákům se projektový den velice líbil. Ve třídě, která dnes byla uspořádána netradičním způsobem, panovala skvělá nálada a již se všichni těšíme, až dnešní získané znalosti uplatníme i v našich hodinách německého jazyka.

8. A

Není žádná legrace.

Když jsme se ve třídě asi před čtrnácti dny bavili o podnikání, zakládání firem a vůbec vymýšlení podnikatelských záměrů, vypadalo to jako brnkačka. Podnikání je zdrojem lehce vydělaných peněz. Tak jednoduché se nám to teď už opravdu nejeví

Zkusili jsme si založit fiktivní firmy se vším, co by nás mohlo, jako budoucí podnikatele, potkat. Mapování terénu, požadavky a nálady kupujících/klientů, kapitál, díra na trhu, půjčky, zaměstnanci, marketing, ekonomie, e-shop, zákony, odbyt, skladování…

No bylo toho požehnaně. Přesto jsme ve třídě vytvořili celkem pět podnikatelských záměrů a výsledek své práce prezentovali spolužákům. Byly to: Dětský koutek – Pampeliška, kočičí kavárna Milka coffe cat, fitnes studio Fit for live, Boty X ORS, realitní kancelář Change 4 Living.

Práce nás nakonec bavila, hodně jsme se toho naučili. Žákyně a žáci 8. A

7. C

Projektový den 7. C byl zaměřený na Maltu. Žáci se oblékli do barev maltské vlajky a seznámili se s reáliemi této země pomocí aplikace Thinglink. Prohlédli si prospekty, knihy, kalendář a další dovezené materiály. Následně si sami vytvořili účet, připravili prezentace v Thinglink o Maltě a soutěžili o sladké odměny. Na závěr si zahráli hru Quizziz, aby zjistili, co všechno si zapamatovali. Všichni jsme si to moc užili.

Prezentace Kryštof Krch; Tomáš Fadrhons; Matyáš David: https://www.thinglink.com/card/1509454365956505601

Láďa Dobiáš; Marcel Hýna

https://www.thinglink.com/scene/1509455637157773313

8. B

Projektový den  - programování ve Scretch

V rámci projektového dne měla třída VIII.B za úkol vytvoření jednoduchého příběhu pomocí programovacího jazyka Scretch. Tématem příběhu byl Halloween.

Nejprve jsme vytvořili jednoduchý příběh, pak jsme si vysvětlili základní kroky a metodou pokus omyl jsme vytvořili pomocí příkazů příběh. Nezůstalo pouze u postavičky kocoura, ale v příbězích se objevovaly i další postavy například čarodějnice, netopýr, kostlivec, medvěd atd.

Programování využijeme v rámci eTwinningového projektu s názvem Colorful World of Mathematics, do kterého jsme se v tomto školním roce zapojili.

5. A

Cesta na Maltu

Jedno dopoledne nám stačilo, abychom procestovali Maltu kolem dokola...vždyť je ostrov Malta dlouhý pouhých 27 km. Pomocí techniky jsme se přenesli doprostřed Středozemního moře a zjistili spoustu zajímavostí - třeba, že obyvatelé Malty mají problém s pitnou vodou, hlavním městem Malty je Valletta a platí se zde eurem.

Informace jsme vyhledávali na počítačích, znalosti si vyzkoušeli pomoci aplikace Kahoot! a dovednosti poměřili v AZ-kvízu.

A samozřejmě jsme ochutnali nejoblíbenější svačinku Malťanů - pastizzi, kterou jsme si sami upekli ve školní kuchyňce z listového těsta a čerstvého sýra ricotta.

Sice jsme se nestihli opálit pod maltským sluncem, ale domů jsme odcházeli spokojeni a obohaceni o spoustu nových zážitků a znalostí.

Žáci 5. A a Daniela Paurová

2. B

Žáci 2. B se za pomoci kouzelného klobouku rozdělili do kolejí podle filmu Harry Potter. Společně se učili spolupracovat a překonávat překážky.

2. A

Podívali jsme se na krátké video o Maltě, vyhledali jsme ji na mapě, vyprávěla jsem jim o svém pobytu, v kuchyňce jsme si připravili pastizzi. Děti si pochutnaly 🙂. Ve třídě jsme složili rozstříhanou mapku Malty, a potom jsme si vyráběli pexeso s živočichy, kteří žijí ve Středozemním moři u Malty. Zvířátka jsme si pojmenovávali anglicky.

2. C

Halloweenské řádění v 2. C

     V úterý 26. 10. se v naší třídě pěkně řádilo. V maskách kostlivců, čarodějek, duchů a dalších strašidel se četlo, počítalo, šilo, tancovalo, zpívalo i soutěžilo. Nejvíce nám dalo zabrat šití dýní, ale už víme  jak se navléká nit a jak se stehuje. Hodně jsme potrénovali trpělivost a výdrž. Občas to i píchlo, ale naše dýně nám moc sluší.

                                                                                                              R. Strouhalová

 

Datum vložení: 30. 10. 2021 19:45
Datum poslední aktualizace: 31. 10. 2021 18:30
Autor: Jakub Melich

Škola

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Zvonění

Dopolední vyučování:

0. hodina – 7:00 – 7:45 hod.

1. hodina – 8.00 – 8.45 hod.

2. hodina – 8.55 – 9.40 hod.

3. hodina – 10.00 – 10.45 hod.

4. hodina – 10.55 – 11.40 hod.

5. hodina – 11.45 – 12.30 hod.

6. hodina – 12.35 – 13.20 hod.

 

Odpolední vyučování:

1. hodina – 13.25 – 14.10 hod.

2. hodina – 14.15 – 15.00 hod.

3. hodina – 15.05 – 15.50 hod.