Menu
ZŠ Most
, Most,
Václava Talicha

Sociální pedagog

Hlavní úkoly sociálního pedagoga zahrnují podporu vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků, prevenci problémového chování, a zvyšování sociálního povědomí pedagogů. Sociální pedagog přispívá k posilování komunitního charakteru školy a koordinuje dobrovolnické aktivity, například doučování. Klíčová je jeho spolupráce s institucemi, jako jsou obce, zdravotnická zařízení, policie či soudy, a zajišťování sociálně-právního poradenství.

Sociální pedagog rovněž napomáhá včasnému odhalení a řešení rizikových situací, jako jsou izolace, týrání nebo zanedbávání žáků. Zaměřuje se na rozvoj osobnostní a sociální výchovy, podporuje přípravu žáků na přijímací řízení a organizuje kariérové poradenství. Součástí jeho práce je i mentorování, realizace exkurzí a besed, a spolupráce na tematických programech prevence sociálně patologických jevů. V případě potřeby poskytuje pomoc rodinám žáků, například při zajišťování přípravy na vyučování, a snaží se vytvářet podmínky pro efektivní spolupráci školy a rodiny.

Tuto oblast má na starosti sociální pedagog naší školy Bc. Zdeněk Masojídek, DiS.

Kontakt:

E-mail: Zdenek.Masojidek@4zsmost.cz

Konzultační hodiny: dle individuální dohody se zákonnými zástupci a žáky

Cílová skupina: Žáci se sociálním znevýhodněním a sociálně slabé rodiny.

Náplň práce sociálního pedagoga:

  • Identifikace žáků ze sociálně vyloučených rodin a podpora jejich integrace.
  • Spolupráce mezi školou, rodinou a institucemi (OSPOD, Policie ČR, sociální služby).
  • Pomoc při řešení sociálních a finančních problémů ovlivňujících školní docházku.
  • Vyhledávání žáků ze sociálně znevýhodňujícího prostředí a poskytování individuální podpory.
  • Dlouhodobá práce se žákem i rodinou na zlepšení výchovně vzdělávacích podmínek.
  • Podpora přístupu žáků ke vzdělávání a mimoškolním aktivitám.
  • Organizace volnočasových aktivit ke zlepšení sociálních vztahů a prevence rizikového chování.
  • Řešení naléhavých situací (útěk z domova, krizová intervence ve školním prostředí).
  • Poskytování poradenství rodičům v obtížných situacích.
  • Terénní práce – rozhovory s rodiči ve škole nebo v místě bydliště žáka.
  • Návštěvy rodin v případech, kdy rodiče nespolupracují nebo žák zjistili problémy žáků.
  • Spolupráce s OSPOD a dalšími institucemi v případech zanedbávání, záškoláctví a jiného rizikového chování.

Škola

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Zvonění

Dopolední vyučování:

0. hodina – 7:00 – 7:45 hod.

1. hodina – 8.00 – 8.45 hod.

2. hodina – 8.55 – 9.40 hod.

3. hodina – 10.00 – 10.45 hod.

4. hodina – 10.55 – 11.40 hod.

5. hodina – 11.45 – 12.30 hod.

6. hodina – 12.35 – 13.20 hod.

 

Odpolední vyučování:

1. hodina – 13.25 – 14.10 hod.

2. hodina – 14.15 – 15.00 hod.

3. hodina – 15.05 – 15.50 hod.